Schlappi: ‘IN DE HORECA IS DE MARKIES NIET WEG TE DENKEN!’

Eén van de specialiteiten van Schlappi Markiezen is de horecamarkies. Daarvoor worden niet alleen de gewone markies, maar ook de pet- en de uitzetmarkies gebruikt. Dat laatste model wordt vaak toegepast omdat de horeca behoefte heeft aan extra grote uitvallen, zodat een heel terras wordt overdekt. “Schlappi Markiezen gaat samen met de dealer en de opdrachtgever op zoek naar de optimale uitvoering van een horecamarkies”, aldus directeur Dennis Schoormans van Schlappi. “We kijken dan onder andere naar de maximaal te realiseren uitval in combinatie met de beschikbare bouwhoogte en de vereiste doorloophoogte.”

“Om de juiste markies te kunnen samenstellen, beschikt Schlappi Markiezen over een vernuftige, geautomatiseerde rekentool”, vervolgt Schoormans. “Als we deze tool gebruiken, komt altijd het optimale model en uitvoering naar voren. Met de bijbehorende bouwtekening kan een horeca-exploitant optimaal worden geïnformeerd, zodat hij exact weet hoe de nieuwe markies eruit komt te zien.”

Vaak biedt Schlappi Markiezen bij horecamarkiezen zijn zelf bedachte aandrijvingsoplossing aan. De motorbuis wordt dan aangebracht in de achterste slag van de markies. “Hierdoor hoeft de installateur alleen nog maar de markies in de beugels te hangen en wordt de maximaal beschikbare bouwhoogte benut”, aldus Schoormans. “Bovendien is de motor al gemonteerd en afgesteld, wat het montagegemak sterk verhoogd.”

‘De markies: een de sfeer verhogende, weer- en windbestendig zonwering en communicatiedrager’

In februari heeft Schlappi Markiezen samen met Ambiance Kolsters uit Hilvarenbeek een grote uitzetmarkies van 10,5 m breed x 3,30 m uitval gemaakt. Verlichting en warmtelampen vergroten de gebruiksmogelijkheden.

Beschildering

Door zijn markies te voorzien van logo en naam, is een horeca-exploitant van afstand herkenbaar voor passanten. Schlappi Markiezen kan de opdruk van logo en teksten op markiezen van A tot Z verzorgen. “Het beschilderen gebeurt op authentieke, ambachtelijk wijze door de vaste reclameschilder van Schlappi Markiezen”, aldus Schoormans. “Schlappi Markiezen ontzorgt zijn klanten hier volledig in. Het ontwerp van de beschildering wordt vanzelfsprekend eerst ter goedkeuring voorgelegd, zodat de dealer kan overleggen met de horeca-exploitant of de brouwerij. De op ambachtelijke wijze aangebrachte logo’s en teksten zijn kleurecht en hebben een lange levensduur.”

Dennis Schoormans constateert dat horeca-exploitanten en brouwerijen weer flink investeren. “We hebben al verschillende biermerken meegenomen in het ontwerp en de opdruk van de vele horeca-markiezen die we als Schlappi Markiezen dit jaar al hebben mogen bouwen. We constateren dat biermerk Vedett Extra hierin op dit moment vooroploopt.”

Ontwerp voor de beschildering van een markies.