Schlappi markiezen: een naam die nog steeds klinkt als een klok

Afgelopen week verscheen er op het online platform Z&R een artikel over Schlappi Markiezen. Eigenaar Dennis Schoormans praat je bij over Schlappi, de ontwikkelingen en enkele projecten.

Dé kwaliteitsnorm voor markiezen
Het is alweer drie jaar geleden dan Dennis en Charlotte Schoormans de scepter bij Schlappi Markiezen overnamen van Peter en Ans Schlappi. De naam Schlappi bleef, want die klinkt nog steeds als een klok. ‘Schlappi is natuurlijk écht een begrip’ zegt Dennis Schoormans. ‘We staan voor de hoogste kwaliteit. Om dat te onderstrepen hebben wij de pay-off ‘Schlappi, dé kwaliteitsnorm voor markiezen’ gekozen.’ Het onderstreept de positie die onze markiezen in de markt innemen.’

Verbeteringen en vernieuwingen
Het lijkt dat de markies in honderd jaar niets is veranderd, maar dat is natuurlijk niet waar. De vorm en uitstraling zijn weliswaar nog hetzelfde, maar ondertussen zijn er tal van verbeteringen en vernieuwingen doorgevoerd, in materialen, constructie, bediening en extra’s, zoals ingebouwde verlichting. Schlappi heeft bijvoorbeeld een in eigen beheer ontwikkeld verlichtingsconcept voor markiezen. Deze afstandsbediende, dimbare ledverlichting wordt aan de binnenzijde van de markies in de profielen ingebouwd en kan naar beneden of naar de kap worden gericht.

Markiezen vervangen
Is jouw markies aan vervanging toe? ‘Ook als een markies al wat ouder is, betekent dat niet dat hij niet meer toonbaar gemaakt kan worden’, weet Dennis. ‘Volledige vervanging is lang niet altijd nodig. Reparatie en opnieuw spuiten van het frame, maar vooral een nieuwe bekleding doen vaak wonderen.

In het artikel worden enkele grote projecten uitgelicht waar we bij Schlappi enorm trots op zijn. Zoals de aluminium markiezen aan het Berlage huis in Den Haag en het Minervaplein in Amsterdam. Benieuwd naar het hele artikel?

Lees het hier: https://www.zenronline.eu/artikel/schlappi-markiezen-een-naam-die-nog-steeds-klinkt-als-een-klok/