Schlappi Markiezen overgenomen door Charlotte en Dennis Schoormans

Sinds 1 januari 2018 heeft Schlappi Markiezen een nieuwe eigenaar. Na 32 jaar dragen oprichters Ans en Peter Schlappi het stokje over aan Charlotte en Dennis Schoormans. In 1986 is het bedrijf opgericht. Kwaliteit stond altijd voorop. “En dat blijft zo”, stelt Dennis Schoormans.

Autoriteit in markiezen

Peter vertelt: “We zijn destijds vanuit huis begonnen. Het zonweringbedrijf waar ik werkte stopte ermee. Daarom besloot ik samen met Ans om zelf een bedrijf te starten.” Schlappi Markiezen was een feit. Na twee jaar verhuisde Schlappi vanuit de garage thuis naar hun eerste bedrijfspand en kwam de eerste medewerker in dienst. In korte tijd groeide het bedrijf uit tot autoriteit op het gebied van markiezen.

Rijdende trein

Dennis en Charlotte stappen in een rijdende trein. Dennis: “Ik ken de markt. En ik geloof in specialisme. Zonwering wordt geproduceerd, een markies ‘bouw’ je. Een echt specialistisch ambacht. Je bekleedt ‘m, zoals je een fauteuil stoffeert. De aantallen zitten in de knikarmschermen, de screens, maar de markt voor markiezen is een heel stabiele markt. Het blijft de adel onder de zonwering. De markies zal altijd blijven.”

Kernwaardes blijven

Hoewel Schlappi verandert van eigenaar, blijft de kwaliteit die al jaren kenmerkend is, bestaan. Dennis: “De kernwaardes, de hoogwaardige eenduidige altijd op niveau zijnde kwaliteit en afwerkingsniveau, dat maakt dat er wordt gesproken over ‘de Schlappi markies’. Dat willen we natuurlijk behouden.”

Mobiele telefoon

Ans en Peter doen dan wel een stap terug, voorlopig ondersteunen ze de nieuwe eigenaars nog waar ze kunnen. Peter: “Ik heb nooit een mobiele telefoon gehad voor de zaak, maar nu heb ik er een aangeschaft. Zo kan Dennis me altijd bellen als hij een vraag heeft, ook nadat wij ons definitief hebben teruggetrokken.”

Wilt u meer weten over de kwaliteit van Schlappi?

Bekijk hier de eigenschappen van onze markiezen